Direktlänk till inlägg 19 mars 2010
Hejsan svejsan. Vi har inte skrivit här på ett tag på grund av att vi skrivit ner allting på papper i stället. Vägen till körkortet är det inte så långt kvar på i alla fall. Vi har endast två körlektioner kvar innan det är dags. Mestadelen av PA lekionerna går därmed åt till att skriva på rapporten. Vi har fått tag på en körkortsbok från 1954 som vi jämför med årets bok och vi har dessutom fått tag på en hel del statistik så vi skriver för fulla muggar.
Det har visat sig att kuggning på sitt teoriprov eller sin uppkörning är någonting som inte är allt för ovanligt nu för tiden. Under 2007 var endast 48 procent av teoriproven godkända och bara 58 procent godkändes på sin uppkörning. Detta har minskat stort jämfört med år 2000 då det var 73 procent som klarade teoriproven och 64 procent som klarade sin uppkörning. Varför det blivit en sådan minskning är någonting som vi sitter och luskar på just nu.
Här ser man hur resultaten sett ut på teoriproven
Här ser man hur resultatet sett ut på uppkörningar
Nu ska vi återgå till rapporten.
Vi hade riskettan för ett tag sedan och denna utbildning berör alkohol, droger samt trötthet och riskbeteende. I likhet med riskutbildning 2, halkbanan, måste denna utbildning ha genomförts innan man skriver kunskapsprovet och genomför körprovet. S...
Då är vi tillbaka efter jullovet och är i full gång med körlektioner och teoripluggning. Körlektionerna går hyffsat, men de går alltid bättre mot slutet då nervositeten har lagt sig. Idag har vi sysselsatt oss med jakten på en gammal körkortsbo...
Idag var dagen det skulle starta. Idag var dagen för vår första körlektion. Idag är dagen den blev inställd. De ringde i morse och sa att vår körskolelärare var sjuk så vi var tvungen att avboka. Dock var det likabra eftersom Issa också gått och bliv...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|||
15 |
16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
21 |
|||
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
|||
29 |
30 |
31 |
|||||||
|